Daar is ‘ie, onze nieuwe collega: Hessel

11 september 2020

Onlangs kwam er binnen Dujob ruimte vrij voor een nieuwe Recruiter. En uiteraard deden wij meteen waar we goed in zijn: geschikte kandidaten vinden. Nou ja, eentje was genoeg. En die vonden we al snel. Meet Hessel. Als Recruiter komt hij inmiddels al twee weken elke dag bij ons over de vloer en dat vindt ‘ie tot nu toe helemaal super. Hessel draait mee, alsof hij nooit anders gedaan heeft. Zo zien wij dat graag! Meer weten over onze nieuwe collega? Lees dan verder!

 

Voor hij bij ons terecht kwam, was Hessel Consultant bij Unique. Een diepere duik in zijn geschiedenis leert onder meer dat hij de opleiding Commerciële Economie heeft afgerond. Hessel woont in de buurt, in Emmeloord om precies te zijn. Samen met z’n vriendin en hun zoontje Stijn, van 8 maand. In z’n vrije tijd voetbalt en fitnesst hij of onderneemt hij leuke dingen met z’n gezin. Lezen, klussen en tuinieren staan ook op zijn hobbylijstje. Een lange, zware werkdag sluit hij het liefst af met zijn zoontje. ‘Spelen met hem is het leukste dat er is. Zijn vrolijkheid geeft mij enorm veel energie.’

 

Blijdschap en waardering

Betekenisvol willen zijn. Daarom koos Hessel voor het vak recruitment. ‘Iemand een passende baan bezorgen geeft mij ontzettend veel voldoening.’ Het leukste van zijn werk vindt hij de blijdschap en de waardering die hij van mensen krijgt, als hij ze aan een baan heeft geholpen. Daarnaast vindt hij het onderhouden van contacten en andere zakelijke relaties ook geweldig om te doen.

 

Een centrale kandidaten database

Helaas kent het vak ook minder leuke momenten: ‘Soms kun je voor iemand die je het enorm gunt, gewoon geen werk vinden.’ Daar zit meteen ook een belangrijke drijfveer. Hessel wil niets liever dan een bijdrage leveren aan het grotere geheel. In zijn ideale wereld ziet hij een database, met daarin iedereen die op zoek is naar werk. ‘Dat zou alles zoveel makkelijker maken. Nu werk je met allerlei verschillende jobboards. Maar niet iedereen staat erop. Voor zowel kandidaten en klanten, als voor ons zou zo’n centrale database veel efficiënter zijn.’ Oké, klinkt inderdaad ideaal. Maar helaas zien we dat nog niet zo snel gebeuren. Een iets realistischer doel is voor Hessel om zichzelf meer te verbeteren op gebied van sourcing.

 

Werven voor de Condor Group

Zijn focus bij Dujob ligt – naast specifiek op metaal en techniek – ook op het leren kennen van nieuwe systemen. En Hessel valt in dat verband met de neus in de boter. Dujob is namelijk gevraagd om vóór begin van oktober dertig geschikte kandidaten te vinden voor de Condor Group in Genemuiden, één van Europa’s grootste leveranciers in de tapijtindustrie. Zijn oproep: ‘Dus ben jij of ken jij een goede procesoperator, lijnoperator, logistiek medewerker of productiemedewerker? Geef mij dan even een belletje!’

 

De juiste wervings-strategie

Zodra hij al het nieuwe een beetje onder de knie heeft, wil hij zich gaan richten op zijn wervings-strategie. Die begint wat hem betreft bij de vacature. ‘Die wil ik goed uitvragen bij de klant. Alleen op die manier kan ik een pakkende vacaturetekst schrijven. Goede vacatures op je site vormen wat mij betreft de perfecte etalage van een uitzendorganisatie. Alleen op die manier vind je de juiste mensen voor de juiste functie.’ Zo liep hij, in het kader van ‘leer je klanten kennen’, zelfs al een dagje mee bij de Condor Group, zijn verslag daarover lees je hier. Naast het schrijven van goede vacatures, noemt Hessel online marketing een essentieel onderdeel van recruitment. ‘Daarmee vinden mensen je vacature. Of juist niet… Hoe ik dat wil gaan inzetten, hou ik graag nog even binnen onze muren. Jullie zullen ’t vanzelf gaan zien de komende tijd!’ 😉

 

Tenslotte heeft Hessel nog een tip, in de categorie ‘beste les geleerd’: Geef! Nooit! Op!

 

Dat is een goeie, Hessel. Dankjewel. Die nemen we mee. Wij hebben onwijs veel zin om met jou te bouwen aan ons merk en samen de beste kandidaten te werven voor onze klanten!